Autógumi gyártók történelme

A Yokohama abroncsok Japánban készülnek.

A Yokohama 1917-ben az amerikai BF Goodrich részvételével, Japánban alapított gumiabroncs gyártó. Abroncsai elsősorban a sportos stílusú vezetők körében kedveltek. Számos európai és japán luxus- és sportautón megtalálhatók első szerelésű abroncsai.
A YOKOHAMA gyár – amely jelenleg Japán második, a világ ötödik legnagyobb gumiipari vállalata – 1917-es alapítása óta folyamatosan óriási összegeket fordít az igen tőkeigényes kutatás/fejlesztési szektorra, és kínosan ügyel arra, hogy abroncsai minden kategóriában a világ élvonalába tartozzanak.

Az elmúlt évtizedekben a YOKOHAMA neve szinte egybeforrt a versenysporttal. Szinte nincs olyan versenyág, ahol ne avattak volna bajnokot YOKOHAMA abronccsal Számos YOKOHAMA abroncs szinte a versenypályákon “született”, ezért nem véletlen, hogy a márkanév ma elsősorban a sportautókat kedvelők körében örvend igen nagy népszerűségnek. Yokohama téli gumi és nyári gumi egyaránt elérhető kínálatunkban!

A több mint 70 éves gyártási tapasztalattal rendelkező cseh Barum, 1993-tól a német Continental abroncsgyár tulajdonát képezi a Continental Group tagjaként.

BARUM

Otrokovicében 1924-ben épült fel az akkori Csehszlovákia első gumigyára. A személyautó abroncsok gyártása 1934-ben kezdődött. Jelenleg a Barum gyár és a márkanév a Continental AG tulajdona. A Conti, miután átvette a gyárat hozzáfogott a teljes körű átszervezéshez a német tapasztalatok alapján. Mára a Barum a világ egyik legkorszerűbb üzeme, az itt gyártott termékek minősége kitűnő. Az anyagösszetétel és a mintázat mindig a legkorszerűbb ismeretek alapján tervezett, köszönhetően a háttérben álló anyacég szakértelmének. Ugyanakkor a Barum abroncsok ára az alsó-budget kategóriában is versenyképes. A gyár abroncsai a legszélesebb felhasználó kör számára lettek optimalizálva és szinte minden autóhoz kínálnak olcsó és biztonságos gumiabroncsot téli és nyári használatra egyaránt.

Az első amerikai gumiabroncsgyártó 

1896-ban a BFGoodrich lett az amerikai automobil-történelem első gumiabroncsgyártója. A clevelandi (Ohio) Winton Automobile Company kérésére a társaság teljesített egy rendelést, amely keretében az új Wintonhoz, egy kisszériástermékhez gyártottak gumiabroncsokat. Az autoiparhoz hasonlóan a BFGoodrich márka is a folyamatos
növekedés kapujában áll…

 

A BFGoodrich márkát a létrehozása óta jellemzi úttörő szelleme, a törekvés, hogy mindig kijjebb tolja a teljesítmény határait. Ebből a szellemiségből számos fontos fejlesztés született a gumiabroncsok világában. Ez a misztikus történet vezérfonala, amely történetben kihívások, siker, nagy premierek és a gumiabroncs történetének fontos lépései sorakoznak fel.

Bridgestone

Az 1931-ben alapított japán Bridgestone ma a 6 európai gyárával a vezető prémium abroncsgyártók közé tartozik. 1988-tól tulajdonát képezi a Firestone amerikai abroncsmárka is.
A Forma1 hivatalos abroncsbeszállítója volt évekig. Ma már 5 világbajnoki címmel büszkélkedhet.

 

Continental

 

Az 1871-ben alapított hannoveri Continental mára Németország első, Európa második és a világ negyedik legnagyobb abroncsgyárává vált.
A több, mint 87.000 alkalmazott 36 országban évente 110 millió személy és 7 millió teherabroncsot gyárt, a németektől megszokott csúcsminőségben a legmodernebb technológiával.
A Continental Group egyéb márkái többek között: az Uniroyal, a Semperit, a Barum és a Matador is.

 

A Dayton gumiabroncs gyár és márka a Bridgestone csoport tagja. A gyár története a Firesteone kalandos időszakaiba nyúlik vissza. 1961-ben vásárolta meg a Dayton márkanevet és gyárat a Daycotól. Ez kb. félidőben volt aközött hogy a Firestone, részt vett a hidegháborús rakétafejlesztési programban, és a között, hogy beszállt az elektronikai iparba. Mikor a Bridgestone megvásárolta a Firestonet 1988-ben mintegy egyet fizet kettőt kap akcióban jutott hozzá a Daytone márkanévhez is. Azóta ez a márka lett a Bridgestone budget kategóriás abroncsokat árusító divíziója. Termékeit az anyacég szigorú felügyelete alatt állítják elő. Felhasználva a Bridgestone technológiáját és kutatási eredményeit, alacsony áron tudnak piacra vinni kitűnő minőségű és teljesítményű abroncsokat. Hazánkban a Dayton még kevéssé ismert gumiabroncs. Dayton – a legextrémebb körülmények között tesztelve.

 

A Debica gumiabroncs gyár és a név a Goodyear-Dunlop csoport többségi tulajdonában van. Hazájában a termék magasan vezet az eladási listákat. Az abroncsok tervezése és gyártása Lengyelországban történik. Ennek köszönhetően ezek az abroncsok tökéletesen illeszkednek mind a régió piaci elvárásaihoz, mind pedig az időjárási viszonyokhoz. Az anyacég szakértelmét kihasználva jelentősen visszaszorították a fejlesztésre költött összeget, így termékei árban versenyképesek maradhatnak, ugyanakkor nem kell tartani a minőségi problémáktól vagy a tervezési hibáktól – erre a Goodyear neve a garancia.

 

A Dunlop prémium kategóriás márka, a Goodyear-Dunlop csoport névadó tagja. Míg a Goodyear a csendes, komfortos gumit preferáló- , addig a Dunlop a fiatalos, sportosan vezető vásárlók igényeit kívánja kielégíteni. Termékei a legmagasabb csúcstechnológiát állítják a gumigyártás szolgálatába úgy, hogy abból az élmény-autózás kellékei szülessenek. Fejlesztéseinek középpontjában a sport-szedánok és nagyméretű, felső kategóriás limuzinok, SUV-k gumiabroncs-ellátása áll. A Dunlop fejlesztési filozófiájának középpontjában a magas irányíthatóság és a pontos visszajelzés áll. Nem elég hogyha az abroncs jól követi az utasításokat, pontos visszajelzést is kell nyújtania az út minőségéről, hőmérsékletéről és a felületen jelentkező tapadási viszonyokról. A Dunlop gumik nagy biztonságosságot és sportos vezetési élményt nyújtanak, mert a fejlesztések középpontjában mindíg a kiváló irányíthatóság és a pontos felület visszajelzés áll.

 

A Falken Gumiabroncsgyártó Vállalatot 1983-ban alapította Japánban a Sumitomo Gumiipari Vállalat. A cég elsődleges feladata volt, hogy az addig főként Észak-Amerikai piacra gyártott kitűnő Sumitomo gumiabroncsokat új név alatt, a hazai vásárlók számára is elérhetővé tegye. Kezdetben Ohtsu néven forgalmazták autógumiijaikat, és komoly elismerést vívtak ki a japán vásárlók körében. A japán piac meghódítása után a vállalat új babérokra tört, és beindította a Falken abroncsok forgalmazását világszerte. A kifinomult gyártási technológiának és a világszerte elismert japán precizitásnak köszönhetően a Falken gumik közép kategóriás árért cserébe, prémium kategóriás minőséget, és teljesítményt nyújtanak. A fejlett gyártási eljárásoknak és a folyamatos innovációnak köszönhetően a Falken gumik valódi versenytársai nem a közép kategóriás abroncsok, hanem a prémium termékek (mint például a Michelin, Bridgestone, Dunlop, Pirelli). A Falken gumik ár/érték aránya felülmúlja valamennyi felső kategóriás terméket. Kitűnő választás a közép kategóriában magasabb teljesítményre vágyó autósok számára. Terepjárók és SUV-k ideális gumija. A nagy teljesítményű sport autók, luxus limuzinok kategóriájában a legjobb vétel.

 

A Firestone a Bridgestone középkategóriás márkája. Megbizhatósága és kedvező ára miatt több autógyár is gyárilag szereli kis- és középkategóriás autóit Firestone abroncsokkal.

 

Fulda – A több, mint 100 éve német csúcstechnológia
A FULDA név nem csak szinonimája a Németországban található városnak és folyónak.Az 1900-ban alapított Fulda egyúttal egy német abroncsgyártó, amelynek minőségi termékei biztonságot és hosszantartó teljesítményt garantálnak, illetve kiemelkedő értéket nyújtanak az árukért A megközelítőleg 10%-os piaci részesedésével ma Fulda Németország egyik vezető márkája, amely megbízható és csúcsminőségű termékek széles skáláját kínálja személyautók, könnyű teherautók, teherautók, illetve mezőgazdasági alkalmazások számára.

Fulda – Német csúcstechnológia
A Fulda minőség annak az alapos ismeretnek az eredménye, hogy mi teszi ezeket a hazai piac legjobb termékévé: hiszen Németország a világ egyik legigényesebb piacának számít.
A Fulda termékeket úgy tervezték, hogy a sebességkorlátozás nélküli autópályáktól kezdve a kemény téllel rendelkezõ alpesi területekig, még a legnehezebb körülmények között is biztonságos vezetést garantáljanak.
Európa-szerte a végfelhasználókkal készített tanulmányok során évente több, mint 10.000 vásárlót kérdeznek meg, hogy mit várnak attól az abroncstól, amit legközelebb vásárolni kívánnak. A Fulda mérnökei számára ez a tudás a Fulda termékek fejlesztési programjának igazi hajtóereje.
A folyamatos kutatási és fejlesztési programok garantálják, hogy a Fulda abroncsok a legmodernebb technológiát és anyagot használják.
A rendszeres javaslatok alapját képező független vizsgálatok biztosítják a Fulda termékek minőségének magas színvonalát.

Fulda – érték az árért
A legújabb ADAC abroncspiaci vásárlói felmérés kimutatta, hogy a német vásárlók szerint az ár-érték aránya miatt a Fulda a piac második legjobb márkája. Ennek köszönhetõen a Fulda számos, ismert nemzetközi márkát is megelõz.
*) Forrás: ADAC Reifenmonitor 2003

Fulda – környezetvédelem
A Fulda termékek gyártása olyan üzemekben történik, amelyek környezetvédelmi szabványként és gyártásirányítási rendszerként az ISO 14001 szabványt követik. A partnerek és harmadik felek ellenőrei rendszeresen ellenőrzik az egyes egységek környezetvédelmi irányítási rendszerét.

Fulda – tények
A FULDA termékek Európa-szerte 13 gyárban készülnek. Évente megközelítõleg 10.000.000 abroncs kerül értékesítésre világszerte.
A FULDA megközelítőleg 1800 embert foglalkoztat Európában, és Németországban, ahol az eredeti FULDA gyár egymaga évente több, mint 7 millió abroncsot állít elő, a piac 10%-ával rendelkezik.

Goodyear Tire & Rubber Company 1898-ban kezdte meg a működését, Manapság a Goodyear a világ egyik legnagyobb gumiabroncs társasága, hat kontinensen van jelen, éves értékesítéseinek értéke meghaladja a 15 milliárd USA dollárt. A Goodyear márkájú gumiabroncsokon kívül, a társaság több más, jól ismert és elfogadott márkát is gyárt, ezek a Dunlop, Kelly, Fulda, Lee, Sava és Debica.

 

 

 

A GT Radial a világ egyik legnagyobb gumiabroncs gyártó vállalata, legmodernebb eljárással készült abroncsait immár több mint 100 országban sikeresen forgalmazzák.

„Made for Europe”:
A GT Radial kötelékében mintegy 450 tapasztalt mérnök kutató- és feljesztőmunkájának révén jöttek létre
a kifejezetten európai körülményekhez fejlesztett gumiabroncsok, széles skálát nyújtva személyautókhoz,
kisteher- és tehergépjárművekhez.

A fejlesztés során kulcsfontosságú szerepet játszik az Angliában létrehozott Európai Technológiai Centrum, ahol minden abroncsot szigorú tesztnek vetettek alá európai időjárási körülmények között, biztosítva a maximális teljesítményt.

 

 

 

 

 

A Hankook Tire (elnök vezérigazgató: Seung Hwa Suh) a világ egyik legnagyobb és leggyorsabban terjeszkedő gumiabroncs gyártója, mely személygépkocsik, kisteheratók (SUV, RV, stb.) tehergépkocsik és buszok számára állít elő radiál abroncsokat.

Hankook Tire rendkívül fejlett technológiát fejleszt az ügyfél-elégedettség javítására a kiváló minőségű termékei által.

A világ minden táján 185 országban teljesített értékesítésein keresztül a Hankook Tire a hetedik helyen áll a világszinten elért árbevétel tekintetében.

A vállalat 14 000-nél több alkalmazottat foglalkoztat 4 helyi főirodán keresztül. 20 tengerentúli fiókvállalattal és 5 kutató-fejlesztő központtal rendelkezik a világ minden táján, bevételeinek 70%-a a tengerentúli piacokról származik.

Európai Központ

A Hankook Tire Európai Központjának alapkövét akkor tették le, amikor a vállalat európai termelő üzeme, a magyarországi gyár megkezdte működését, hogy bővítse értékesítéseit. Ezzel egyidejűleg a vállalat európai központja stratégiai célként egy vállalati szintű feladatot határozott meg, mégpedig a Hankook Tire harmadik hazai piacának négy lépésben történő kiépítését.

2008-ban a központ tovább folytatja a márka értékének növelését és szolgáltatásainak szélesítését a gyorsabb elosztás érdekében történő átszervezéssel valamint magas szintű kommunikációval. A Hankook Tire Európai Központja a tervek szerint 4,5%-os piaci részesedést szerez az Európai Piacon 2008-ban az összes üzleti területen végzett agresszív marketing tevékenységgel. Ehhez öt főbb fejlesztendő területet határozott meg (infrastruktúra és munkafolyamat elosztás, versenyképes árak, termékek és kommunikáció) valamint különféle marketing tevékenységeket folytat annak érdekében, hogy prémium márkaként biztosítsa helyzetét.

A magyarországi gyár működésének megkezdésével a Hankook Tire lefektette a többi kapcsolódó tevékenység alapját. mint a termelés, logisztika, értékesítés és marketing, melyeket a Regionális Központban kell következetesen végezni. Korea és Kína után ez a harmadik helyszín, ahol a Hankook Tire elérte ezt.

Az Európai Központ afelé halad, hogy önállóan működő szervezetté váljon mely a saját hazai piacát ellenőrzi, főként helyi alkalmazottakkal bővíti humán erőforrásait, annak érdekében, hogy a Regionális Központ helyzete minél előbb stabilizálódjon és világszintű lehetőségeit tovább bővítse a folyamatos képzési és oktatási programjával. Ezen felül a Hankook Tire Európai Központ felgyorsítja a jövő-orientált, lefelé irányúelosztási csatornarendszer kialakítását, mely jelenleg független nagykereskedelmi csatornákra koncentrál, több kiskereskedelmi csatorna helyett.

A Hankook Masters programon keresztül lojális kiskereskedelmi csatornákat is kiépít. és következetesen vizsgálja az új elosztó csatornákat, mint az autókereskedések és vásárlói csoportok, hogy olyan elosztó hálózatot építsen ki, mely az Európai gumiabroncs elosztó hálózat jellemzőinek megfelelően van kiépítve. A Hankook Tire olyan utakat is keres, melyeken keresztül átlagos szállítóból prémium szállítóvá válhat, azáltal, hogy európai autógyártók eredeti gyár felszereltség beszállítójává növi ki magát, aminek a magyarországi gyár lehet a hajtóereje. Ami az árakat illeti, a Hankook Tire Európai Központja megerősíti információszerző csatornáit a gumiabroncs árakról, a konkurens termékek árainak rendszeres elemzésével, hogy a legalacsonyabb beszerzési árrendszert alakítsa ki Európában a versenyképesség biztosításához.

A párhuzamos piacok kialakulására adott válaszként különféle árellenőrző programokat hoz létre, beleértve a gumiabroncsárak különféle országokban történő összehasonlítását, és a helyi árak felső határának kiegyenlítését. A termékek tekintetében a központ új cikkeket fejleszt ki innovatív koncepciók alapján, hogy vezető helyet foglaljon el a piacon.

Az eredeti felszerelés és cserealkatrész termékek közötti szinergia hiányának javítására, ami a jelenlegi rendszerből fakad, mely szerint először az eredeti felszerelésű termékeket és azt követően a cserealkatrész termékeket szállítják, a vállalat marketing szinergia alkalmazását valamint a termék kezelés hatékonyságának javítását tűzte ki célul. Ehhez speciális termékeket fejleszt ki és terveket állít fel a termékek kiválóságának folyamatos javítására, az iparágban jelenlevő szaklapok tesztjeiben és motorsport eseményeken való részvétellel.

A Hankook márka támogatása érdekében a vállalat európai központja elősegíti a márka értékének és értékesítési lehetőségeinek javítását egy európai marketing költségvetés létrehozásán keresztül. A prémium márkához illő magas szintű kommunikáció kiépítésével a központ fokozatosan növeli a márka átlag feletti elismertségét. A célcsoportokkal történő kommunikáció erősítése érdekében a központ stratégiai eseményeket választ ki gumiabroncs termékeinek támogatásához, miközben továbbra is a marketing tevékenységekre koncentrál.

A termelés tekintetében a Hankook Tire Európai Központ hét fontos feladatot határozott meg a próbák és hibák számának minimalizálására a magyarországi gyárban. Ehhez a tervek szerint javítani fogják az általános munkafolyamatot a stabil üzemelés elősegítésére, annak ellenére, hogy a termelés még a korai szakaszban tart.

Az Infinity mérnökei hosszú évek óta kutatják, hogyan lehet összhangba hozni a maximális biztonság követelményét az abroncsok hosszú élettartamával, ugyanakkor a végletekig növelni a vezető és az utasok komfort érzetét. Termékei e három elvárást figyelembe véve törekednek a legkorszerűbb jövőbe mutató termékek előállítása felé. Az Infinity a gumiabroncsok szinte teljes skáláját kínálja a személyautóktól a terepjáró abroncsokon keresztül égészen az ipari felhasználásra szánt teher és mezőgazdasági gumiabroncsokig. Az Infinity által gyártott nyári gumik kimagasló élettartammal bírnak, a téli gumik a legújabb fejlesztésű összetevőkből készülnek, és mintázatuk nem csak esztétikus de praktikus a legfrissebb mechanikai kutatások alapján fejlesztett. Az Infinity mottója egyszerű – ár-érték arányban csak egy cél van, a Végtelen!

 

 

A Kingstar a Hankook gazdaságos márkája. Kínálatában az anyacég korábbi termékei jelennek meg az átlagos piaci árnál jóval olcsóbban.

 

 

A Kléber a Michelin közép kategóriájú márkája. Azok számára ideális, akik nem akarnak lemondani a biztonságról, de ugyanakkor a prémium kategóriás termékek által kínált előnyöket nem tudnák kihasználni. A Kléber termékeit a legszélesebb felhasználói réteg számára optimalizálja és az anyacég tapasztalt fejlesztő gárdájával a háttérben jelentős fejlesztési költséget takarít meg a Kléber így tudja termékeit megfizethető áron kínálni. Remek választás a legtöbb személyautóhoz.

 

 

Lengyelországban történik. A vállalat több mint 30 éves múltra tekint vissza és számos területen vívtak ki elismerést termékeikkel. A Michelin csoport tagjaként, az anya-vállalat szakértelmét felhasználva budget kategóriás áron kínálnak kiemelkedő minőségű és megbízható abroncsokat az európai vásárlók számára. Az alacsony fejlesztési költségeknek köszönhetően termékei olcsón kaphatók és megbízható minőséget garantálnak.

 

A Kumho Tires Dél-Korea egyik legnagyobb ipari konglomerátuma. A Kumho, Samyang, Marshal gumiabroncsok gyártója. Termékei nagyon népszerűek főleg a tengeren túlon számos személyautó első szerelésű abroncsai, de több európai gyártó (Smart-Mercedes, Volkswagen) is előnyben részesíti kitűnő minőségük és nagyszerű ár/érték arányuk miatt. Ázsiában, Észak-Amerikában és Európában (Angliában) van a gyártónak kutató központja, illetve Németországban végeznek termék fejlesztést. A gumiabroncsok gyártása 1950-ben kezdődött és viszonylag hamar globális hálózatot épített ki a Kumho. Aktívan vesz részt az autósportban is, szponzorációval és versenyabroncsok gyártásával egyaránt. Teremékei a versenyzők körében is elismertek, és kiváló árukkal hívják fel magukra a figyelmet. A személyautók számára készülő abroncsok is megfizethető áron kaphatók, ugyanakkor a cég gondot fordít az innovációra, hogy előkelő helyen maradhasson az éles versenyben. Ennek is köszönhetően, abroncsai a független tesztekben is rendre kitűnően teljesítenek, megbízható minőségűek és biztonságos közlekedést tesznek lehetővé.

 

 

Matador gumiabroncsok gyártása 1925-ben kezdődött. A gyár modern kori történetét az 1998-ban bekövetkezett Continetal hatalom átvétel határozza meg. Ekkor kezdődött el a Continental teher abroncsok gyártása a Púchovi üzemben. A vállat vezetés teljes körű átszervezése és modernizálása után a legkorszerűbb gépsorokon kezdődött el a ma is ismert kiváló minőségű és biztonságos Matador abroncsok gyártása. Azóta a gyár és a vállat számos elismerést mondhat magáénak, többek között az irányítási rendszer és a termékek is részesültek nemzetközi elismerésekben. A Matador gyártmányú abroncsokról általánosságban elmondható, hogy kiváló minőségű, de alsó kategóriás árú termékek. Ugyanakkor nagyon megbízhatóak és mentesek a gyártási hibáktól.

A Michelin egyike a legrégebben gumiabroncs gyártással foglalkozó cégeknek. A közel másfél évszázados tapasztalat garantálja, hogy termékei a prémium kategórián belül is kiemelkedő minőségűek. Termékeiről általánosságban elmondható, hogy a legmodernebb technológiákat alkalmazzák a minél komfortosabb és tartósabb gumiabroncsok előállítása érdekében. A Michelin termékek a legmagasabb elvárásoknak is megfelelnek! A vállalat folyamatos kampányokkal hívja fel a figyelmet a környezettudatosságra és energia takarékos és zöld komponenseket (Green-X) tartalmazó termékeivel közvetlenül is tesz a természet megóvásáért.

 

 

A finn Nokian abroncsgyár fejlesztéseinek középpontjában már 70 éve a biztonság áll. Az egyetlen gyártó Európában, aki saját téli tesztközponttal rendelkezik. Termékeiket a megbízhatóság, a tartósság, a folyamatos innováció és egyedi dizájn jellemzi.

A Nokian páratlan a téli abroncs fejlesztési metódusában. A csúcsminőség és tökéletes tapadás bizonyítéka, hogy a sebesség-világrekordot jégen (321 km/h) is Nokian abroncsokkal állították fel.

A Nokian filozófiájában hangsúlyos szerepet kap a környezetvédelem. Gyártás során mellőzi a magas aromájú olajok és egyéb méreganyagok felhasználását.

 

 

Nagy múltú olasz gumiabroncs gyár, prémium minőségű termékekkel. A Pirelli abroncsok a legmagasabb vevői igényeket is kielégítik, ezért az autógyárak gyakran szerelnek Pirelli gumikat az autókra elsőszerelésként. Rengeteg Ferrari, Lambroghini, Mercedes, BMW, Aston Marton, Jaguár, Bentley, Ford, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo került ki az autógyárakból Pirelli abronccsal szerelve az elmúlt évtizedekben.

A cégcsoport jelenlegi arculata a hetvenes évek közepén alakult ki, amikor az olasz Lancia autógyár verseny csapata számára kezdett speciális verseny abroncsokat gyártani. A szükséges fejlesztések új lendületet adtak a gyár számára. A verseny abroncsok kategóriájában a Pirelli azóta is komoly szereplőként van jelen. A 2011-es Forma-1 szezon hivatalos abroncsa is a Pirelli volt. Mit ér az erő, ha nem uralod?! hirdeti a cég jelmondata.

A Sava gumiabroncsok gyártása 1921-ben kezdődött. A márka Szlovénia egyik nemzeti kincse. Jelenkori helyzetét az 1998-ban bekövetkezett Goodyear társulás határozza meg. A Goodyear 2004-re 100%-ra növelte részesedését a Sava gumiabroncs gyárban. A Sava gumiabroncsok a gazdaságos kategóriába tartoznak, termékeiket az Európai igényekhez, út- és időjárási viszonyokhoz optimalizálják. Az anyavállalat szakértelmére és pénzügyi hátterére támaszkodva lehetséges a megbízható minőségű és biztonságos abroncsok előállítása, mindenki számára elérhető árakon.

A Semperit márkanév története a távoli múltba nyúlik vissza, Európa első gumiabroncs gyárában Wimpassingban, Ausztriában, illetve egészen pontosan akkor még az Osztrák-Magyar Monarchia gumiabroncs manufaktúrájában kezdték meg a termelést 1850-ben. A második gyáregység megnyitására 1896-ban került sor Traiskirchenbe, amit a cég leányvállalata a Miskolczy & Co. OHG üzemeltetett. A márkát 1985-ben a Continental megvásárolta és beolvasztotta a Continental AG-be. Ekkor új célokat tűztek ki: megbízható középkategóriás abroncsokat előállítani az európai (közép-európai) piac számára. A Conti technikai fejlesztéseire alapozva azóta is folyamatosan megbízható és biztonságos abroncsokat állítanak elő az átlagos felhasználók igényeinek megfelelően.Jól jelzi ezt latin neve “semper it”, melynek jelentése: folyamatosan fut.

 

 

A Sportiva a Continental gazdaságos márkája. A Continental abroncsokkal azonos gyártósoron állítják elő ezeket a termékeket. Az anyag összetétele, szinte azonos a Barum, America és General abroncsokkal, azonban, ahogy a név is sejteti, a mintázatok fejlesztésekor a pontosabb irányíthatóság, közvetlenebb vezetési élmény emelet s stabilitás a fő szempont, így a sportosabb dinamikusabb vásárlókra számít a gyár. A termék legnagyobb potenciálja abban rejlik, hogy alsó kategóriás áron kínál középkategóriás minőségű nyári és téli gumiabroncsokat.

 

 

 

Triangle

 

Tradicionális múlttal rendelkező modern gyártástechnológiával készült kínai gyártmányú abroncs. Ellenőrzött minőség, megbízható teljesítmény, jó ár-érték arány jellemzi a Triangle téli és nyári gumikat egyaránt. Biztonságos közlekedést, nagyon jó stabilitást biztosit.
Elsősorban városi használatra, kis- és középkategóriás autók számára ajánlott.
1976 óta célja hogy megfeleljen az ügyfelek igényeinek, melyet a folyamatos kutatás és fejlesztés tesz lehetővé. A Triangle a 10. Legnagyobb gumiabroncs gyártó.
Több mint 700 féle radiál téli és nyári gumiabroncsot gyárt több mint 160 méretben. Személygépkocsi, kisteher-és teherautók számára egyaránt.
Éves termelése meghaladja a 10 millió darabot.

 

 

Az Uniroyal a Continental csoport sportos gumiabroncs márkája. Az Uniroyal gumik nagyon fejlett gyártási technológiával készülnek, fejlesztésüknél különösen a vizes, csúszós útfelületen nyújtott teljesítményre figyelnek oda.

 

 

 

A Apollo Vredestein B.V. különleges holland vállalat: a piacközpontúság, a kreativitás és a rugalmasság példátlan elegye. A Vredestein stratégiája kristálytiszta: optimális ár/érték aránnyal rendelkező abroncsokat kívánunk gyártani.

Közepes méretű, független abroncsgyártóként a Vredestein a horizontális szervezeti felépítésben találta meg az említett stratégia megvalósításának legjobb formáját. A döntéseket így gyorsan és megbízhatóan lehet meghozni, emellett az új termékek fejlesztése is gyorsabban történik.

Az elmúlt években realizált komoly beruházásoknak köszönhetően csúcskategóriás gyártóberendezések működnek az Enschedében lévő egységben. A gyár tökéletesen felszerelt arra az összetett folyamatra, amit a hihetetlenül sokféle abroncs egy helyen történő gyártása jelent. Itt készülnek ugyanis a nyári, a téli, és az egyre népszerűbb négyévszakos abroncsok, továbbá a kisteherautókra, a traktorokra, valamint egész sor mezőgazdasági és ipari berendezésre való abroncsok is. No és persze a Vredestein egyedi pótkereke is itt készül.

Avon Tyres Ltd több, mint egy évszázados tapasztalattal rendelkezik a gumiabroncs gyártás területén.
A cég elõdjét 1885-ben alapították. Az elsõ egységes gyártású gumiabroncsokat 1897- ben váltotta fel a pneumatikus gumik készítése, pedig ekkor kevesebb, mint 50 db angol gyártmányú autó futott Angliában.
A két világháború közt, és a konfliktusok alatt a cég mindenfajta katonai jármûre gyártott abroncsokat.
1933-ban kerültek tõzsdére a cég részvényei, ezzel egy idõben a Rolls-Royce kizárólagos beszállítójának választotta, amelyek a mai napig is Avon abroncsokkal gurulnak le a gyártószalagról.
Az 1956-os év volt a mérföldkõ a vállalat életében, a hatalmas beruházásoknak köszönhetõen 50%-kal nõtt a termelés. 1958 és 1963 között minden motoros világbajnok gépén Avon gumiabroncs volt.
1991-ben a hatékonyság érdekében négy gyártó részlegre vált szét a cég, e mellett a versenyrészleg még külön gazdasági egységként is mûködik.
1997-ben az amerikai Cooper Tire & Rubber Company felvásárolta a vállalatot.

Napjainkban az Avon abroncsok olyan luxusmárkák gyári felszereltsége, mint például az Aston Martin, Bentley, Rolls- Royce, Caterham, Morgan, Westfield, Bristol és Land Rover.
Nem utolsósorban a brit királyi család hivatalos beszállítója címet is megkapta évekkel ezelõtt.
A vállalat volt az elsõ az abroncsgyárak közt, aki elnyerte a Brit Standard BS5750 illetve az ISO 9001 minõsítést a termékeiért és gyártási technológiáért.

Ma több, mint 70 országba importál abroncsokat, 1995- ben Dél- Amerikában, majd Csehországban és Magyarországon is megjelent a piacon.
A rendkívül sikeres versenyrészlegük kizárólagos beszállítója az F.I.A. Formula 3000-es sorozatának 1986 óta, illetve fõ beszállítója a Formula Ford versenyeknek világszerte. Emellett számos európai rallycross versenyzõ is Avon abroncsot használ. Jelenleg 200 méretben, és mintegy 60 radiál és 105 slick méretben létezik versenyabroncs.

2000-tõl a versenyrészleg mérnökei is aktívan résztvesznek a fejlesztésekben, amelynek elsõ eredménye az Avon csúcsgumijában, a ZZ3-ban jelenik meg. Fejlesztés alatt áll a ZV3 mintázat, amely várhatóan két, három éven belül mutatkozik be a piacon, így kiegészül a mintázat család.

A Cooper-Avon Ltd. az új név alatt is továbbvitte a hagyományokat a motorkerékpár abroncsok fejlesztésének terén, ennek eredményeképp 2002-ben megjelent az új supersport, sport és sport touring széria, mellyel nem várt sikert arattak.
A cég hírnevét híven tükrözi, hogy a Triumph a Thunderbird Sport motorhoz választotta az Avon abroncsokat.